הדר פייס יעוץ ומחשוב

יעוץ למחשוב ; יעוץ ושרות לבסיסי נתונים ; ישום מערכות BI

ניתוח וישום מערכות BI

עם השנים התברר כי בארגונים רבים קיימות מערכות מידע,  הצוברות נתונים רבים על פעילות הארגון כמו ERP ,CRM , ניהול צי רכב, ניהול שכר, ניהול נוכחות וכד'. המידע שוכב כאבן שאין לה הופכין – והארגון לא למד ממנו דבר.

במהלך השנים, ליוותה החברה פרויקטים בתחום מחסני הנתונים והבינה העסקית שהתגלו כמורכבים, יקרים וממושכים. כתוצאה מכך עלה הצורך במתן פתרונות BI מהירים וקלים ליישום, ולכן החברה פתחה פעילות בתחום זה.

עבור ארגונים אלו יצרה החברה מודל BI  (בינה עסקית)- לניתוח נתונים, השואב ומרכז את המידע המפוזר בכל המערכות – אל תוך ענן נתונים אחד.

מודל  ה-BI  משקף את פעילות הארגון לכל רוחבו, ממפה את יכולותיו ועוזר לו להתאים את עצמו להתרחשויות בשוק ולשפר את ביצועיו מול המתחרים.

המודל פותח בתכנת QlikView. QlikView  היא תכנה לניתוח נתונים המפותחת מעל 12 שנים, בטכנולוגיה שאינה דורשת בניית  קוביות Olap מורכבות ויקרות. התכנה 'מובילה את הגל' של המערכות המכונות 'in memory BI' – כלומר, תכנות אשר מבצעות את כל ניתוח הנתונים בזכרון המחשב או השרת, ולכן עובדות במהירות גבוהה במיוחד.

המודל מוכן לשימוש מיידי עם מערכת פריוריטי וכולל את האופציות הבאות:

  • ניתוח פעילות שיווק ומכירות
  • ניתוח קריאות שירות
  • ניתוח תקציב מול ביצוע
  • ניתוח ובקרה על רכש
  • ניתוח מלאי
  • ניתוח גיל חובות

ניתן להתאים את המודל גם למערכותERP  אחרות תוך זמן קצר.

יחודו של המודל נובע מיכולת ניתוח רב מימדית ורב חברתית. באמצעות המודל ניתן לחתוך, לסנן ולהשוות מידע מכל זווית אפשרית: לפי תקופה, לפי שם לקוח, סוג פריט במלאי וכיו"ב.  לדוגמה: ניתן לבדוק הזמנות, משלוחים ומכירות עבור כל מימד של לקוח או פריט בו זמנית, ובדרך זו לבצע חיזוי מכירות עתידיות. לעומת דו"חexcel   שבו יש בעיה בעדכון נתונים מרכזי לכולם – המודל  מתעדכן באופן אוטומטי, מתוך הנתונים המצויים במערכת.

בעזרת המודל יכול הארגון, בין היתר  -

  • להציף מידע ניהולי חיוני – ולשפר ביצועים ותהליכים
  • לנהל מערכת בקרה המזהה מגמות וחריגים בפעילות
  • להגיב נכון ומהר להתנהגות השוק, הלקוחות והמוצרים
  • לנתח סיכונים – מה המוצר שאתם מייצרים אך הלקוחות כבר לא צריכים?
  • לנתח מרכזי עלות ומרכזי רווח
  • לנתח את פעילות הלקוחות על מנת לאתר לקוחות רווחיים ולקוחות מפסידים;
  • לנהל בקרת מלאי הדוקה תוך חישובי צריכה ועודפים של מלאי
  • לנתח מגמות מול ספקים;
  • לעקוב אחר פעילות שיווקית – סוכנים, אנשי מכירות, מבצעים וכיו"ב;
  • לנתח תזרים הכנסות, הוצאות ורווחיות
  • להפיק דו"חות כספיים: מאזנים, דו"חות רווח והפסד, מאזני בוחן – כאשר כולם רב-חברתיים.

השימוש במודל אינטואיטיבי, ומתאים לכולם – החל מהמנכ"ל וכלה באחרון סוכני המכירות. המודל הינו קל לשימוש ופשוט להטמעה. הנתונים מוצגים בו בצורה ויזואלית (גרפים, טבלאות, ציר, שעונים דוחות וכדומה).המודל מתחבר לכל סוג של מבנה או מקור נתונים. קיימת גם אפשרות לקבל נתונים למכשירים ניידים.